22 août 2006

ma vad asezata pe un scaun, la un birou acoperit de carti subliniate, insemnate, imprumutate; teancuri de hartii si notite; pixuri si creioane bine ascutite.
ca de obicei, lumina nu e cum trebuie. lampa reglabila, dar niciodata reglata asa incat umbra mea de stangace sa nu-mi acopere foaia.
ca de obicei, stau prea aproape de carte.

tai. sterg. rescriu. trag linii. o iau de la capat. gresesc litere aiurea. corectez. ingrosh. inversez litere. fac t in loc de d. fac b in loc de p. pun ş'uri aiurea, din reflexul ca parca mai e ceva sub orice s. punctele pe i devin linii prelungi, merg de la un capat la altul al cuvantului, se unesc cu linutzele de pe t'uri, caciulitzele aplatizate de pe ă'uri; dubleaza cuvintele - acum se vad in racourci.

subliniez. ma stradiesc sa iasa linii drepte. o data. de doua ori. incercuiesc. incadrez. sageti. mai mici. mai mari. semne de exclamare. uneori, cate o grimasa via internet. liniutze in dreptul cate unui paragraf.

notitze scurte - pe marginea paginii, pe foitze mici, la sfarsitul cartii, pe caiete, pe foi de matematica pe care scriu cu creionul. sau cu pixuri subtiri, desi cu pixurile mai groase scriu mai repede.

ma vad inconjurata de liniste. scriu. citesc. descopar. sunt fericita. inspirata si contrariata. azi imi ies numai fraze scurte, enumerative, acumulative. parca nu sunt eu. parca nu e stilul meu - greoi, cu fraze pe jumatati de pagina, al caror fir il pierd si eu. dar toate tabieturile mele, tot haosul meu personal e aici, nu trebuie decat sa il vezi. sa te uiti unde trebuie. semnele exista peste tot. trebuie doar sa fie vazute, asa am citit undeva.

ma vad la birou, dupa ce, vorbind inca in somn, m-am ridicat din pat si ti-am privit ochii miscandu-se in spatele pleoapelor. visai. pareai ca ti-e frica. genele iti tremurau. te-ai intors pe partea cealalta. bine. apara-te.

ma vad descifrand imagini. invatzand sanscrita - ebraica - greaca veche - una din ele - toate.
ma vad stergand statuile de praf.
ma vad spunandu-ti tot ce nu vrei sa auzi. bine. apara-te.

oricum, am stins lumina si am inchis ochii.
sunt aici.

Aucun commentaire: