19 août 2006

fuck my dreams.

vroiam sa scriu o carte si sa pictez. vroiam sa imi iasa tot exact asa cum imi imaginasem.

visam amestecuri de culori, stiam ca aveam sa pun rosu, putin albastru si un bob de galben auriu. visam fraze, inlantuiri de cuvinte care sunau exact asa cum imi dorisem dintotdeauna.
visam costumatii - blugii aia, cu bluza mea lalaie, imi pun bentita verde, obligatoriu curea.
visam replici de dat in circumstante in care stiam ca nu voi fi niciodata.
vroiam sa dau rewind si sa arunc la intamplare niste cuvinte care mi se parea ca suna bine - adica asa cum nu putesm niciodata -incisive, staightforward si ironic-indiferente.
visam cum cad umbrele pe fata unui portret la care ma gandisem cu sptamanile - scoteau in evidenta pernutele de sub sprancene, ochii expresivi, obrazul neted cu o cicatrice de dinti capatata in copilarie.
visam cum faceam dulapioare pentru maruntisurile mele - iau frunze de porumb le lipesc cu un adeziv care sa le intareasca, fac un fel de placaje mici...avaem o schema detaliata in minte stiam unde urma sa lipesc bucata unu, unde bucata doi...imi fac placute de lut - alt dulapior. categorii. rafturi. seratre. decoratiuni

haine, imprimeuri, noduri, esarfe, freze, teneshi, papuci, cosulete, masti, masti ,masti. haosul meu. al meu. al meu. al meu. more is good. all is better.

stateam la birou si, in spatele ploapelor revolutionam literatura.
pictopoezia nu e pictura? pictopoezia nu e poezie? pictopoezia e pictopoezie?
imaginile mele aveau sa fie citite. textele mele urmau sa fie tablouri. peisaje din litere. texte criptate. colorate. imaginea avea sa dea cheia.

expozitiile mele: erau egoism pur. artistul nu era decat un pretext sa ma joc eu. cu opera. traduttore... interpretare. mediere. incalceala. complicatie. fascinatie. niciodata nu-mi placse arta digitala. imi placea atingerea. firele din smocul de par al pensulei. imi placea sa simt carbunele pe buricele degetelor. sa intind pastelurile grase pe hartie. sa intrepatrund petele de pastel cretat cu acuarele. sa ma manjesc din cap pana in picioare de culori de ulei, terebentina, sicativ si fasii de ziare si aracet.

visam straturi transparente de culori. visam straturi de sine statatoare cu sens si poveste proprii. adobe photoshop layers.

visam pereti intregi de afise, masti, ferestre, usi, porti, evolutii in timp, transformari, melanj, simboluri, limbaje, alfabeturi, maini. detalii. maruntisuri. visam oglinzi. visam gesturi, figuri longiline, costume diafane de balet. contraste violente.
hippie si punk.
fairy-tale-look si par scurt, trei creste si pantaloni de piele.
par lung, negru si par la fel de lung, saten, cretz ca arcurile de pix.
matase si lana.
sienna arsa si bleumarin.

orice poate fi expozitie. imagine fotografica. animata : rafturile mele cu carti si pantofii bunicii, din piele intoarsa, rosu-visinie. oglinda, cu un raft mai sus, inclinata asa incat sa te cuprinda cat mai mult ::: te privesti fix, intai te vezi doar pe tine, apoi ceea ce este in spatele tau. apoi ansamblul. parca te-ai fi urcat pe raft. parca sati langa o carte. intre carti. "o inspectiune" in stanga. "erendira", "urma sangelui tau pe zapada" in dreapta. pantofii... te autoincluzi in obiect. simpla ta privire fixa te poate proiecta in orice context. start game. stop cycle. restart. oglinda te amesteca in ceea ce te inconjoara. te scoate din tine, te fragmenteaza - farame mici mici mici, sfasiate si inegale, da, poate sa si doara - si te presara peste fiecare lucru din jurul tau. vei fi in fiecare carte, in fiecare fibra a pantofilor rosii, in fiecare litera, in fiecare fir de prag de pe apele oglinzii. te vei reflecta in tine insuti. vei reveni in tine. te vei lipi. urmele raman.

...si totul e a inceput de la o biblioteca, niste carti pe niste rafturi pe care se mai aflau doar o pereche de pantofi si o oglinda.

a fost descompunere, deconstructie, transa, devorare, posesiune si autoposesiune.
uimire. privire. interpretare de imagine.
calatorie. initiere.
poate arta.

2 commentaires:

cherie a dit…

you actually just got yourself a deal..va fi o onoare, my friend:)
hug.

Anonyme a dit…

Multumesc pentru informatii interesante