17 février 2006

CeSeAscundeInSpateleMastii?







10 commentaires:

Unknown a dit…

-ochii strainului
-cealalta jumate de lume
-incolo apus, dincoace rasarit
-buze care nu tac, se misca
-sentimentul unui bal mascat ametit cu vin si prajituri si un copac festiv
-un conte?o contesa
-masca-i dead, omul din spate traieste... viata e in spate
-si daca masca-i dead, exprima de dinainte ce urmeaza
-se ascunde un zambet

cherie a dit…

>>>uite ce am scris eu ca argument:

Le masque cache. Le masque est l'existence qui scinde l'etre en identite, visage, mot. Le masque, c'est le miroir de ce que nous voudrions et ne pourrons jamais etre. C'est la reponse par laquelle je nie le vouloir agressif des autres. C'est un moi illusoire. Or, le moi est ailleurs - dans le noir, dans l'abime. Oublie, perdu, dechu.
Neanmoins, c'est ce visage qui porte l'empreinte de la vie, de l'energie vitale dont parlent les mythes japonais de la Creation. Graphisme divin, la vie inscrite sur le masque aneantit la parole - logos prophere - qui a marque la Creation de la civilisation [ occidentale]

Unknown a dit…

am zis bine, nu?
vocabular dans le francaise n'e m'ajute pas
:)
e bine, nu?

cherie a dit…

oooof ..cand o sa am ceva mai multa rabdare, traduc:)
in principiu ai zis bine:P

Unknown a dit…

adica in general :P

cherie a dit…

Masca ascunde. Este existenta care scindeaza fiinta in identitate,chip si cuvant. masca este oglinda a ceea ce vrem dar nu vom putea niciodata sa fim. este raspunsul prin care neg vointa agresiva [ si agresanta] a celorlalti.masca este un eu iluzoriu.iluzia eului. or, le moi est ailleurs. "eu" este altundeva.- in intuneric,in abis. uitat, pierdut, [de]cazut.
totusi, masca e si acel chip ce poarta amprenta vietii, a energiei vitale despre care vorbesc miturile japoneze ale Creatiei.Grafism divin, viata inscrisa pe masca anuleaza Cuvantul - logosul proferat - ce a dat nastere civilizatiei - i.e. occidentale.

***nah ca am tradus..desi mereu mi se pare ca ce am gandit in franceza suna tare prost in roamna..dar fie,de dragul comunicarii..si al intelegerii:P
****happy now?

Unknown a dit…

oi fi tu danutz din la medeleni shio nujtiu.
el era mai incapatanat si mai frantsuz in poezie
patriotismul insa, cel al lui mircea, ramane ascuns dupa batista, masca aia cu monograma.
adica si romaneste e bun,ca-i de epitet, frantuzeste devine metaforic, ceea ce poate fi mai minunat.
imi amintesc o turuiala intr-o statie de autobuz, in franceza. tare pitoresc.
masca, revenim la masca. care tace si semnifica. de obicei semnifica ceva sumbru, sau un nas mare de Cyrano. vrei sa fii sumbru? porti o masca. vrei sa fii o identitate? nu! vrei sa ai cuvantul? tii masca la vedere si o intorci pe dos.
eu voiam sa fiu lupul cel rau in jocurile cu masca. oile (nu roz, ca eram un gradinargiu din gradinitza), se suiau care pe care, pentru a fi blandetea intruchipata.
iluzii provocate de o masca. intr-o lume a ochelarilor de soare, da, e adevarat. dar mai si dainuie iluzia. poarta odata o naframa ce it va acoperi putin din fata, si poza va ramane.
nu te sfatuiesc.
cateodata, masca trebuie sa si prinda. in cazul de fata, in spatele mastii se ascunde un sublim si necunoscut inca si anume copil.

cherie a dit…

:)
atat mai pot sa spun..
si sa intreb: si copilul cine e?:P

Unknown a dit…

danutz...mircea...olgutza...vanea ;)

Unknown a dit…

adica...cine e? a, e copilul din spatele mastii :P
n-are nume, poa' sa fie iluzie
alta masca, o matrioska de masti, din ce in ce mai mici, date una cate una la o parte, intr-un parcurs de zile, trairi, fericiri, nenorociri, pierderi si castiguri.