3 novembre 2007

come in here dear boy, have a cigar ----------------

--------you're gonna go far,
fly high,
You're never gonna die,
you're gonna make it if you try;
they're gonna love you.

j'en ai marre. de tout. de moi même -- attendant une réponse, quelle qu'elle soit, à mes repliques de merde. non, mais sérieux, je suis conne. il apparaît, il me fait l'honneur de me parler, et moi je tombe à genoux ( pour pas voir qu'il tremblent comme des feuilles) et je me considère bénie. have some fucking self-esteem. "apologue ...." my ass. rien de ce qu'il dit ne t'est adressé. combien peux-tu être egocentrée, pour croire que ton image a quelque chose de moins flou, pour lui, que le reste des passants sur un quai de rer? fin, j'exagère, mais quand même, tu vois ce que je veux dire. tu le vois, tu le vois bien.
vive la vie vir-tu-elle (???!!!), on ne peut rien voir, rien sentir au delà des écrans. msn, c'est comme la crème solaire UVA-UVB - ça te protège contre les brûlures. et quand ça crame, ça crame. ça rigole pas.

And did we tell you the name of the game, boy?
we call it riding the
Gravy train.

"gnék?
?
gné?
c'que t'as dit une ligne plus haut...
huh?"

It's a hell of a start, it could be made into a monster if we all pull together

As a team.

2 commentaires:

Anonyme a dit…

Love rescue me
Come forth and speak to me
Raise me up and don't let me fall
No man is my enemy
My own hands imprison me
Love rescue me

Many strangers have I met
On the road to my regret
Many lost who seek to find themselves in me
They ask me to reveal
The very thoughts they would conceal
Love rescue me

And the sun in the sky makes a shadow of you and I
Stretching out as the sun sinks in the sea
I'm here without a name in the palace of my shame
Love rescue me

In the cold mirror of a glass
I see my reflection pass
I see the dark shades of what I used to be
I see the purple of her eyes
The scarlet of my lies
Love rescue me

And the sun in the sky makes a shadow of you and I
Stretching out as the sun sinks in the sea
I'm hanging by my thumbs
I'm ready for whatever comes
Love rescue me

Yea though I walk through the valley of the shadow
Yet I will fear no evil
I have cursed thy rod and staff
They no longer comfort me
Love rescue me

Sha la la sha la la
Sha la la sha la la

I've conquered my past
The future is here at last
I stand at the entrance
To a new world I can see
The ruins to the right of me
Will soon have lost sight of me
Love rescue me.

Anonyme a dit…

"Love rescue me" U2, Rattle and Hum, 1988.

Sinon, on ne se connait pas. En fin maintenant si.

J'ai atterri sur ton blog par hasard et j'ai eu envie de te poster ce texte (que je trouve très beau).
A ce propos, tu as raison, l'amour conceptuel n'a jamais sauvé personne. Seul l'amour en action change les choses..!

Au revoir.